Η Janelle Monáe δημιούργησε μια «ασφαλής όαση» στο Age of Pleasure Show στο Radio City Music Hall της Νέας Υόρκης

«Η αποστολή σας απόψε είναι να μην σκέφτεστε το παρελθόν», διακήρυξε η Janelle Monáe στην εκθαμβωτική περιοδεία Age of Pleasure Tour στο Radio City Music Hall το βράδυ της Τρίτης. «Νέα Υόρκη, η αποστολή σου απόψε [είναι] να μην σκέφτεσαι το μέλλον».

Με αυτές τις δύο οδηγίες, η Monáe δημιούργησε όχι μόνο μια ατελείωτα σαγηνευτική ατμόσφαιρα ψυχαγωγίας, αλλά και ένα καταφύγιο ασφάλειας, αποδοχής, ελευθερίας και θετικότητας — έστω και για δύο ώρες και αλλαγή. Η Monáe ξεκίνησε το τελευταίο της ταξίδι σε εθνικό επίπεδο για να υποστηρίξει το τέταρτο στούντιο άλμπουμ της με το ίδιο όνομα, μια καλοκαιρινή reggae αγκαλιά της επαναστατικής πολιτικής ευχαρίστησης που, για κάποιους, φαντάζει ως αντίθετο με τα ψυχαγωγικά, εγκεφαλικά άλμπουμ που έκαναν τη Monáe στη φήμη. Σε όλο το σχεδόν δίωρο σετ τους – το οποίο περιλάμβανε δυνατά σετ έναρξης από την παραγωγό και DJ Nana Kwabena και τους αγαπημένους σπρίντερ του Διαδικτύου, το ραπ δίδυμο Flyana Boss – η Monáe συνέδεσε απρόσκοπτα το όραμα και την αποστολή του The Age of Pleasure με την υπόλοιπη δισκογραφία της καθώς και την υπόλοιπη ιστορία της μουσικής των Μαύρων.

Με το πρώτο κεφάλαιο της εκπομπής – «Κεφάλαιο 1: Χίλιες εκδοχές του εαυτού» – η Monáe έβαλε αμέσως το κοινό σε μια εξερεύνηση της πολλαπλότητας του ατόμου. Ταυτόχρονα, μια επική ηγέτιδα που προεδρεύει σε μια αυλή χορευτών με κοστούμι τύπου Midsommar και μια τσαχπινιά βασίλισσα του twerk με ένα φανταχτερό μαύρο κορμάκι, η Monáe διασκεδάζει με όλες τις διαφορετικές εκδοχές του εαυτού της — και είναι όλοι «καλοί όσο το f—, », καθώς τραγουδά στο «Phenomenal», ένα ξεχωριστό κομμάτι Age of Pleasure που μεταμορφώθηκε σε μια στιγμή κοινής επιβεβαίωσης κατά τη διάρκεια της παράστασης. Η εστίαση στον εαυτό γρήγορα εξελίχθηκε σε εστίαση στην κοινότητα, με τη βοήθεια τραγουδιών όπως το “Q.U.E.E.N.” και ένα επί σκηνής χορευτικό πάρτι με επίκεντρο το κοινό — με τη συμμετοχή της υποψήφιας για Emmy ηθοποιού της Pose Michaela Jaé Rodriguez! — soundtracked από το “Paid in Pleasure”. 

Το θεμέλιο του σκηνικού σόου της Monáe είναι η κλίση της προς το θεατρικό — μια στιλιστική επιλογή που ξύπνησε αρκετούς θρύλους της μαύρης ερμηνείας, δημιουργώντας έτσι σωστά τα συμφραζόμενα των διαφορετικών ειδών κλίσεις του The Age of Pleasure. Η Monáe επιλέγει συχνά υπερβολικούς τόνους, κινούμενες εκφράσεις του προσώπου και μια προσέγγιση χωρίς περιορισμούς στη χορογραφία που θυμίζει την ένταση του James Brown. Στην πραγματικότητα, η χορογραφία της παράστασης είναι εξίσου σημαντική για την περαιτέρω ενοποίηση του The Age of Pleasure. Σε ένα διάλειμμα χορού μετά τη διασκευή του “Phenomenal”, η Monáe ξεσπά στο Τσάρλεστον, συνδέοντας τα μπρούτζινα στολίδια της ρέγκε με την τζαζ της Αναγέννησης του Χάρλεμ. Υπάρχει επίσης το “Pynk” – το οποίο περιλάμβανε την επιστροφή του εμβληματικού “p-y pants” της Monáe – ένας ύμνος ενδυνάμωσης με ροκ απόχρωση που έσταζε από μια σαρκική έκσταση παρόμοια με τον Rick James.

Αυτό για να μην αναφέρουμε το μακρόστενο διάλειμμα χορού που προηγήθηκε του encore της παράστασης – spoiler: είναι ένα διπλό κεφαλάκι των “Make Me Feel” και “Tightrope” – που βρίσκεται κάπου ανάμεσα στην εικονογραφία του Michael Jackson και τις αγαλματώδεις πόζες της Grace Jones. Για αυτόν τον σκοπό, η χορογραφία του “Phenomenal” περιελάμβανε στοιχεία από την παράσταση με το χέρι στην αίθουσα χορού, ένα άλλο νεύμα στο νήμα της μαύρης queer κουλτούρας που τρέχει σε όλο το άλμπουμ και την περιοδεία. Η ενέργεια Betty Boopian του Monét συνδυάστηκε καλά με τη mise en scène της σειράς. Οι πύργοι των ηχείων σε καστανά χρώματα παραπέμπουν στον παράδεισο της παραλίας απόδρασης που στοχεύει να ενσαρκώσει η απόδοση του Pleasure™ της Monáe. Η αψίδα προσκήνιο του Radio City Music Hall βοήθησε να μεταφερθούν στο σπίτι τα πιο θεατρικά μέρη του σόου, με μερικά από τα κουφέτα και τις ομιλίες της Monáe στα μέσα του τραγουδιού να έχουν τον ελκυστικό αέρα ενός μιούζικαλ εκτός Μπρόντγουεϊ. Όταν ανέλαβε μια πιο μαχητική διάθεση για το «Django Jane» – ένα από τα σημαντικότερα σημεία της βραδιάς – αναγνώρισε εν συντομία το γεγονός ότι τα πιο σκοτεινά μέρη του κόσμου δεν εξαφανίζονται ποτέ αληθινά, αλλά η επιλογή να «φθάσουμε για αγάπη» είναι ο αληθινός πόλεμος στο χέρι.

Παρόλο που η Monáe μαγεύει εντελώς οποιονδήποτε χώρο εμφανιστεί, ορισμένες στιγμές κατά τη διάρκεια του σόου της Τρίτης το βράδυ ζητούσαν έναν χώρο σε μέγεθος αρένας. Δεν υπάρχουν δύο τραγούδια που απέσπασαν αυτό καλύτερα από το “Electric Lady” και το “Yoga” – δύο τραγούδια που προηγούνται του Age of Pleasure κατά αρκετά χρόνια, αλλά εξακολουθούν να προσφέρονται για μεγάλες παραστάσεις. Από το βιμπράτο της που θρηνούσε μέχρι την αμίμητη ενέργειά της, την ορχηστρική ανδρεία και την αβίαστη μαρτυρία της, η ερμηνεία της Monáe του «Electric Lady» ήταν εύκολα η κορύφωση της βραδιάς. Ήταν η «Yoga», ωστόσο – με τη χορογραφία της εμπνευσμένη από τη γιόγκα και τον δυσοίωνο σχεδιασμό φωτισμού – που δημιούργησε πιο ξεκάθαρα μια σύνδεση μεταξύ του Age of Pleasure και των προηγούμενων περιόδων στον κατάλογο της Monáe.

Όταν ένας ερμηνευτής είναι τόσο εντυπωσιακός και πολύπλευρος όσο η Monáe, είναι εύκολο να υποτιμήσεις πόσο επιδέξιος είναι σε κάθε στοιχείο του σκηνικού του σόου. Εκτός από τις γλαφυρές δεξιότητές τους στο χορό και την επιβλητική παρουσία τους, η Monáe επισήμανε επίσης τα φωνητικά τους κομμάτια με φιλόδοξες ζωντανές διασκευές που εμφύσησαν τα Afrobeats του The Age of Pleasure και τις άνθηση της reggae με μια υγιή δόση τζαζ και μαύρων εκκλησιών. Ένας βραδύτερος τελικός στίχος “Lipstick Lover” και μια οικεία απόδοση του “Only Have Eyes 42” πρόσφεραν τις πιο δυνατές φωνητικές στιγμές της βραδιάς – υπενθυμίζοντας στο κοινό ότι τα ταλέντα του Monáe είναι πραγματικά απεριόριστα.

Προς το τέλος της βραδιάς, η Monáe εκφώνησε ένα ζευγάρι συγκινητικών ομιλιών. Στην πρώτη ομιλία, δήλωσαν ξεκάθαρα την αποστολή τους για το The Age of Pleasure: «Η εστίαση δεν ήταν στη διαίρεση ή στο μίσος, γιατί ξέρουμε. Είμαστε συνδεδεμένοι, βλέπουμε πώς μοιάζουν οι διχαστικές τακτικές. Αλλά το The Age of Pleasure είναι να δημιουργήσουμε μια ασφαλή όαση, για εμάς από εμάς. Έτσι φαίνεται όταν νιώθεις ασφαλής. Έτσι νιώθεις όταν ανταποκρίνεσαι στην αγάπη».

Στη δεύτερη, πιο προσωπική ομιλία τους, η Monáe αφηγήθηκε πώς η οικογένειά τους θα υποστήριζε τα όνειρά τους φέρνοντάς τους σε ένα γυμνάσιο παραστατικών τεχνών στη Νέα Υόρκη πριν από πολλά φεγγάρια. Στη συνέχεια ξέσπασε σε κλάματα στη μέση της πρότασης, εμφανώς συγκλονισμένη καθώς κατέγραφε την πλήρη υλοποίηση των ονείρων της ζωής τους σε πραγματικό χρόνο. Μια όμορφη συγκινητική στιγμή που πλαισίωσε τέλεια το τμήμα του encore, οι προσωπικές ομιλίες της Monáe προς το πλήθος τη βοήθησαν να σταματήσει για λίγο τους θεατρικούς αγώνες και να αναπτύξει μια ακόμη πιο βαθιά και πιο λεπτή σύνδεση με το πλήθος της Νέας Υόρκης. Για λίγες ώρες, η Monáe μπόρεσε να επινοήσει με επιτυχία μια στιγμή απόδρασης που διπλασιάστηκε ως άσκηση ατομικής και κοινής θεραπείας.

Τελειώνοντας τη βραδιά με τις πανύψηλες παραστάσεις των “Make Me Feel” και “Tightrope” – με το τελευταίο να έχει ένα κοστούμι που θυμίζει τις μέρες τους στο ArchAndroid – η Monáe εδραιώθηκε περαιτέρω ως ένας από τους πραγματικά υπέροχους ερμηνευτές που έχουμε.Η Janelle Monáe δημιούργησε μια «ασφαλής όαση» στο Age of Pleasure Show στο Radio City Music Hall της Νέας Υόρκης.

🗓️ 28 Sep 2023

Related Articles