Έφυγε από την ζωή στα 56 της χρόνια η Sinead O'Connor του θρυλικού «Nothing Compares 2 U»

Sinead-OConnor-credit-Donal-Moloney-15625261692

«Με μεγάλη μας λύπη ανακοινώνουμε τον θάνατο της αγαπημένης μας Sinéad. Η οικογένειά της και οι φίλοι της είναι συντετριμμένοι και έχουν ζητήσει ιδιωτικότητα σε αυτή την πολύ δύσκολη στιγμή», ανέφερε η οικογένειά της σε δήλωση στο BBC. Το Billboard απευθύνθηκε στους αντιπροσώπους της.

Με το φαλακρό κεφάλι της, τα διαπεραστικά της μάτια και το άγριο φέρεμα, η O’Connor ξέσπασε στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του 1980, χρησιμεύοντας ως επίπληξη στην παρέλαση των σεξιστικών τροπαίων που κυριαρχούσαν στην hair metal σκηνή της εποχής. Ενημέρωσε την τολμηρή διαδρομή της μακριά από το τυπικό πακέτο γυναικών της ποπ σταρ από τις πρώτες νότες του ντεμπούτου της το 1987, The Lion and the Cobra, που ηχογράφησε ενώ ήταν έγκυος στα 20 της με το πρώτο της παιδί.

Ένα μείγμα από drive rock (“Mandinka”), δελεαστικό hip-hop (“I Want Your [Hands on Me]”) και έντονες μπαλάντες (“Jackie”), η O’Connor αναδείχθηκε ως μια πλήρως διαμορφωμένη δύναμη που πρέπει να υπολογίσουμε, η δυνατή φωνή της ένα στοιχειωμένο ουρλιαχτό γεμάτο πόνο και μυστήριο μια στιγμή, μια ατσάλινη πανοπλία στις άλλες. Χωρίς να ασχολείται με τα τυπικά χαρακτηριστικά του ποπ σταρ, το δημόσιο πρόσωπο της O’Connor – το ξυρισμένο κεφάλι, η σαθρή γκαρνταρόμπα και ο περίεργος συνδυασμός χορού, ροκ, φολκ, ιρλανδικής μπαλάντας και λατρευτικών τροπαίων – ήταν μια άμεση επιτυχία στο εναλλακτικό ραδιόφωνο, καθώς και στον χορό. κλαμπ, όπου τα ρεμίξ των «Mandinka» και «I Want Your Hands (On Me)» έγιναν βασικά για πολλούς DJs των πάρτι.

Αν και το ντεμπούτο της προκάλεσε ενθουσιασμό και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, ήταν το I Do Not Want What I Haven’t Got της δεκαετίας του 1990 που χρησίμευσε ως το υψηλότερο σημείο της καριέρας της O’Connor. Με την απίστευτη επιτυχία της συναρπαστικής της διασκευής στο “Nothing Compares 2 U” του Prince, καθώς και με το ανατριχιαστικό βίντεο για το κομμάτι, η τραγουδίστρια βρέθηκε στο διεθνές προσκήνιο, ένα μέρος με το οποίο φαινόταν να μην αισθάνεται άνετα μερικές φορές. Το άλμπουμ αποκάλυψε τους προσωπικούς της αγώνες και τα συναισθήματα της απώλειας με εντυπωσιακό τρόπο, υφαίνοντας τις λέξεις από ένα ποίημα του Frank O’Connor με κέλτικες μελωδίες και ένα δείγμα του ρυθμού του James Brown «Funky Drummer» στο απόκοσμο «I Am Stretched on Your Grave.”

Ενδιάμεσα, σημειώνει ποπ υψηλά επίπεδα (“The Emperor’s New Clothes”) ανάμεσα στους περαστικούς

Παράλληλα πέτυχε και στο  (“The Emperor’s New Clothes”) εν μέσω προσωπικής αναταραχής και αγγίζει το συναρπαστικό δράμα της πραγματικής ζωής (“The Last Day of our Aquaintance”) με τεράστιους ρυθμούς, ενώ συνδυάζει σε ένα εξάλεπτο a cappella dirge και μια προφητική ελεγεία για τον θάνατο ενός νεαρού μαύρου του Λονδίνου από την αστυνομία.

Ακόμη και όταν το αστέρι της ανέβαινε, η O’Connor αρνήθηκε να παίξει το παιχνίδι της μουσικής βιομηχανίας, υπερασπιζόμενη αμφιλεγόμενα τις μερικές φορές αιματηρές τακτικές του Ιρλανδικού Ρεπουμπλικανικού Στρατού σε συνεντεύξεις, επικρίνοντας τους μακροχρόνιους cheerleaders U2 και αρνούμενη να εμφανιστεί στο Saturday Night Live τον Μάιο του 1990 μαζί με το κωμικό Andrew Dice Clay. Κέρδισε την οργή του Φρανκ Σινάτρα λίγους μήνες αργότερα, όταν αρνήθηκε να εμφανιστεί σε έναν χώρο του Νιου Τζέρσεϊ όταν ανακάλυψε ότι ο εθνικός ύμνος θα έπαιζε πριν ανέβει στη σκηνή. Η κίνηση αυτή έκανε ορισμένους σταθμούς να τραβήξουν τη μουσική της από τα ερτζιανά και είχε ως αποτέλεσμα τον Σινάτρα να απειλήσει να «την κλωτσήσει στο α–».

Η διαμάχη συνεχίστηκε δύο χρόνια αργότερα, όταν η O’Connor δέχθηκε ξανά κράτηση στο SNL, όπου ερμήνευσε μια a cappella έκδοση του “War” του Bob Marley και, σε έκπληξη για τους παραγωγούς, κοίταξε την κάμερα στο τέλος του τραγουδιού και έσκισε μια φωτογραφία. του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’ και είπε «πολεμήστε τον πραγματικό εχθρό» ως διαμαρτυρία ενάντια στην κάλυψη της κακοποίησης παιδιών από κληρικούς από την Καθολική Εκκλησία. Η O’Connor αργότερα θα έλεγε ότι κακοποιήθηκε ως παιδί.

Η καριέρα της σημαδεύτηκε από ένα απρόβλεπτο, συμπεριλαμβανομένου του ποπ άλμπουμ που κυκλοφόρησε το 1992, Am I Not Your Girl?, το οποίο δεν κατάφερε να φτάσει στην επιτυχία των προκατόχων του και άρχισε μια αργή εμπορική πτώση. Έμεινε χαμηλά για αρκετά χρόνια μετά το περιστατικό του SNL – και ένα άλλο λίγο μετά στο οποίο την αποδοκίμασαν σε μια συναυλία αφιερώματος του Bob Dylan στη Νέα Υόρκη – επιστρέφοντας το 1994 με την υποτιμημένη Universal Mother, η οποία περιείχε ένα συγκινητικό εξώφυλλο των Nirvana (“All Συγγνώμη») και πολλά τραγούδια που αποκάλυψαν βάναυσα την άγρια ​​κίνησή της να προστατεύσει τα παιδιά από επικίνδυνες μητέρες.

Τα χρόνια που ακολούθησαν περιελάμβαναν ιστορίες για τη συνταξιοδότησή της, μια μόνιμη απαγόρευση να μιλάει στον Τύπο, μια επιστροφή στις ιρλανδικές λαϊκές ρίζες της στο Faith and Courage του 2000 και το Sean-Nós Nua του 2002, μια παράκαμψη σε διασκευές τραγουδιών reggae στο Throw Down Your του 2005 Arms και συλλογή δύο δίσκων Theology του 2007. Το τελευταίο άλμπουμ της O’Connor, το I’m Not Bossy, I’m the Boss του 2014, εγκωμιάστηκε ευρέως για την επιστροφή της στην ειλικρινή, συναισθηματικά φορτισμένη σύνθεση τραγουδιών και στη μοναδική ποπ τέχνη της.

Η O’Connor ήταν πολύ ανοιχτή σχετικά με τα προβλήματα ψυχικής της υγείας, τα οποία περιλαμβάνουν λανθασμένη διάγνωση διπολικής διαταραχής, η οποία αργότερα τροποποιήθηκε σε PTSD, συμπεριλαμβανομένης της κατάθλιψης και των τάσεων αυτοκτονίας, ακυρώνοντας μια περιοδεία το 2012 αφού ένας γιατρός την διέταξε να ξεκουραστεί μετά από αυτό που περιγράφηκε ως «πολύ σοβαρή βλάβη».

Τον Ιανουάριο του 2022, η τραγουδίστρια υπέστη τεράστια απώλεια όταν ο 17χρονος γιος της, Shane, βρέθηκε νεκρός στην Ιρλανδία, αφού κατήγγειλε την εξαφάνισή του στις αρχές. Η τραγουδιστρία και τραγουδοποιός έγραψε στο Twitter ότι «το ίδιο το φως της ζωής μου, αποφάσισε να δώσει τέλος στον επίγειο αγώνα του σήμερα και τώρα είναι με τον Θεό. Να αναπαυθεί εν ειρήνη και να μην ακολουθήσει κανείς το παράδειγμά του. Μωρό μου, σε αγαπώ τόσο πολύ. Παρακαλώ να είστε ήσυχοι.”

🗓️ 27 Jul 2023

Related Articles